# Sjanger | År | Tittel |
---|
332 | 2020 | Aristoteles-sitater |
331 V | 2019 | Barad’s Agential Realism from a RE Perspective |
118 O | 2018 | Mine publikasjoner |
330 U | 2017 | Generell kompetanse – ekspertise eller klokskap? Undervisbart?. Hvordan kan vi på DMMH tilrettelegge for at studentene tilegner seg generell kompetanse - ennå bedre enn vi gjør i dag? |
329 | 2017 | Publikasjoner, faglige |
328 U | 2016 | Hva er kristendom? |
327 S | 2015 | Lærerprofesjonens etiske plattform |
253 O | 2014-2020 | Curriculum Vitae Svein Sando, English |
316 U | 2011 | IKT i barnehagen i et etisk og juridisk lys |
313 L | 2011 | J. S. Bachs kantater |
318 U | 2011 | Noen etiske utfordringer ved bruk av IKT i barnehagen |
317 P | 2011 | Om mitt nettsted, teknisk |
291 U | 2010 | Basisferdigheter i taste- og musebruk (3). Tasteveiledning Word 2007 del 3 |
55 L | 2010 | Etikk og IKT - noen lenker |
302 L | 2010 | Forskningsprosjektet BIE/CIE |
290 | 2010 | Grunninnstilling i Word 2007 (2). Tasteveiledning Word 2007 del 2 |
287 U | 2010 | Grunnleggende digital kompetanse. Forelesning for 3iktLL 26.8.2010 |
299 U | 2010 | Innholdsfortegnelse (11). Tasteveiledning Word 2007 del 11 |
301 A | 2010 | Kokebok for enkle ajax-applikasjoner i php-skript. Nedtrekksmeny mens du skriver |
283 U | 2010 | Kristen tro og høytider |
292 U | 2010 | Lagring og utskrift (4). Tasteveiledning Word 2007 del 4 |
296 U | 2010 | Lister, spalter, innrykk .m.m. i Word (8). Tasteveiledning Word 2007 del 8 |
288 U | 2010 | Menyer og knapper i Word 2007 (1). Tasteveiledning Word 2007 del 1 |
297 U | 2010 | Stavekontroll, rettelser og merknader (9). Tasteveiledning Word 2007 del 9 |
300 U | 2010 | Tasteveiledning Word 2007 - samlet |
289 U,L | 2010 | Tasteveiledning Word i 11 deler. Meny |
295 U | 2010 | Tekstbokser, tabeller og bilder (7). Tasteveiledning Word 2007 del 7 |
293 U | 2010 | Tekstens utseende: stil, font og størrelse (5). Tasteveiledning Word 2007 del 5 |
310 U | 2010 | Tiden. Undervisning i barnehagematematikk (3G 10.12.10) |
270 U | 2009 | Barns rett til åndelig utvikling |
272 U | 2009 | Billedbehandling med Photoshop CS2. Grunnleggende ferdigheter |
271 U | 2009 | Identitet og etnisitet |
280 V | 2009 | Mestring, miniatyrer og miming. Sveins tre m-er |
273 U | 2009 | Rom og form i barnehagen. Matematikk med og for førskolebarn |
265 V | 2008 | Etiske teorier og analyse |
250 U | 2008 | Sjekkliste for mappeskriving |
49 U | 2007/2003 | Løgstrups etkk |
15 U | 2007/1998 | Religion, livssyn, toleranse og sekularisering. Mest om emnet i et historisk lys |
251 K | 2007 | Barns religiøse spørsmål |
254 G | 2007 | Løgstrupsitater |
257 U | 2007 | Natursynet. Undervisning 2F (natur og friluftslinja) 22.11.07 |
101 O | 2006/2019 | Curriculum Vitae Svein Sando. Norsk tekst |
248 U | 2006 | IKT i KRL |
245 A | 2006 | Sortering og klassifisering med barn. Matematikk i barnehagen |
174 U | 2005/2008 | Mappeskriving. Tips til mappeskriving |
205 U | 2005 | Etisk analyse |
173 A | 2005 | Labyrinter i praksis |
175 | 2005 | Test av dette nettstedet CSS |
94 U,A | 2004 | 4. Den ortodokse kirke |
171 U | 2004 | 6. Den evangelisk-lutherske kirke |
116 U,A | 2004 | 8. Den reformerte kirke |
164 K,V | 2004 | Alan Bishop seks fundamentale matematikkaktiviteter. En presentasjon og drøfting av Alan Bishops seks fundamentale matematikkakitiviteter |
66 O | 2004 | Bibelens beretning om Jesu siste påske. En skjematisk oppstilling av de ulike hendelser i evangelienes påskeberetninger |
72 S | 2004 | De oldkirkelige bekjennelser |
37 K | 2004 | Dreyfus sin læringsmodell i fem trinn |
63 U | 2004 | Egå-eimi-stedene i NT. Jesus tar i bruk Guds navn på en utilbørlig måte |
90 U | 2004 | Fra ensretting til mangfold og enhetsbestrebelser. Varianter av kristen tro og livstolkning, historisk og i Norge |
148 O | 2004 | Global livssynsstatistikk 2004 |
167 U | 2004 | Kalender |
170 U | 2004 | Kirkesamfunnene |
159 O | 2004 | Kirkestatistikk 2004 |
172 O | 2004 | Litteratur til -Kirkesamfunnene- |
32 V | 2004 | Moral som ferdighet?. Læringsteorien til Dreyfus & Dreyfus anvendt på moralsk ferdighet |
130 A | 2004 | Tverrfaglig gjemsel. Barnelek med matematiske, språklige og etiske implikasjoner |
286 A | 2003/2010 | Word-2000-hjelp: tabeller |
83 U,A | 2003 | 1. Innledning til konfesjonskunnskapen |
108 U | 2003 | 5. Den romersk katolske kirke |
113 U | 2003 | 7. Den anglikanske kirke. Church of England / The Anglican Community |
117 U,A | 2003 | 9. Baptismen |
115 O | 2003 | Den anglikanske kirkes ulike dimensjoner |
111 U | 2003 | Den lutherske kirke |
96 U | 2003 | Den russisk-ortodokse kirke |
46 U | 2003 | Etikk og nettpedagogikk. Etiske aspekter ved bruk av Internett i pedagogisk sammenheng, særlig |
81 A | 2003 | IKT-støttet undervisning også for campusstudentene? |
98 L | 2003 | Lenker til verdens kristne kirkesamfunn |
95 U | 2003 | Patriarkatene |
51 V | 2003 | Radikal kjønnskvotering - vurdert som etisk case |
5 S | 2002 ca. | Luther om lek og undervisning |
3 O | 2002 ca. | Piagetinspirerte religionspsykologer om barn religiøse utvikling. Harms, Goldmann, Fowler |
7 S,U | 2002 ca. | Rammeplan for barnehagen BFD Q-0903B 1996.. Utdrag fra kapitlet om religion og etikk i Rammeplanen av 1996 |
8 U | 2002 ca. | Rammeplan for barnehagen BFD Q-0903B 1996.. Kommentert |
38 V | 2002 | Embodiment As a Guard Against Transparent Technologies. Paper presented on the Ninth European Conference on Science and Theology, Nijmegen 19.-24.3.2002 |
97 L | 2002 | Lenker - Ortodokse kirke |
144 U | 2001 | 11. Pinsebevegelsen |
78 A | 2001 | Digitale Læremidler 2001. Konferansenotater 3.4.01 |
45 U | 2001 | Etikk og IKT. forelesning 23.1.01 for lederkonferanse i Trøndelag Kompetansesenter, 27.9.01 for Læringssenteret |
80 A | 2001 | Hjemmesider og eLæring |
79 A | 2001 | IKT som læringsmedium. Notater og kommentarer fra Fagdag i høgskolepedagogikk på HiST 14.5.01 |
67 U | 2001 | Jesus som historisk person og kirkens Kristus |
71 U | 2001 | Minner om den avdøde |
77 A | 2001 | Pedagogikk for IKT-støttede læringsformer |
25 S | 2000 ca. | Luthers Lille Katekisme: Troen. Kun teksten. Datert 1531 |
12 U | 2000 ca. | Ninian Smarts syv religionsdimensjoner. + en åttende |
54 U | 2000 | -Nekter å lære bort Allah-bønn. Yrkesetikk og etisk argumentasjon |
93 U,A | 2000 | 12. Økumenikk |
84 U,A | 2000 | 2. Krefter som fører til kirkesplittelse |
41 O | 2000 | Bibeltekster i L97 |
112 O | 2000 | Den lutherske kirkes ulike dimensjoner. Skjematisk framstilling ut fra Ninians Smarts syv dimensjoner ++ |
85 A | 2000 | Enkle html-koder |
150 A | 2000 | Forståelse og opplevelse. Hermenevtikkens blikk på museumsutstillinger i sin allminnelighet og jernbanemuseer i særdeleshet |
34 K | 2000 | Göran Bexell om. Resymé fra boken |
10 U | 2000 | Informasjonsteknologi i KRL-faget |
70 U | 2000 | Menneskesyn og frelse i kristen troslære |
58 V | 2000 | Mottakerorienterte fordelingsteorier |
39 V | 2000 | Røkelse og tungetale. En innføring i konfesjonskunnskap med nærmere blikk på Den romersk katolske kirke og pinsebevegelsen |
69 U | 2000 | Sentrale emner i den kristne tro |
162 U | 2000 | Toleranse |
102 D | 2000 | Vitser om matematikk og religion |
56 U | 2000 | Yrkesetikk. Strategier ved sammvittighetskvaler i yrkesutøvelsen |
47 U | 1999/2010 | Holdningsetikk |
160 V | 1999, 2004 | Paradishopping - Labyrintdans, pilegrimsvandring eller påskeleker?. Et forsøk på nytolkning av paradislekens opphav i skjæringspunktet mellom matematikk, arkitektur-, kirke- og religionshistorie |
35 V | 1999 | -Broder Jord og søster Sol. Ansatser til en kristen-teologisk begrunnet natur- og teknologietikk i møte med vår tids økologiske utfordringer |
73 T | 1999 | Bønn og lek |
64 U | 1999 | Det gamle testamente. Innledningsstoff |
48 U | 1999 | Holdningetisk metode. En tolkning av Ivar Asheims holdningsetiske metode |
42 U | 1999 | Hvordan tolke bibeltekster?. Hermnevtikk |
57 U,K | 1999 | KLOK, en modell for etisk argumentasjon. lansert av prof. J-O Hensriksen |
76 S | 1999 | Lesefrukter under arbeidet med et prosjekt om lek og teologi |
74 A | 1999 | Mening. Noen tanker om livssyn |
65 O,U | 1999 | Sentrale tekster i NT med tanke på å belyse kristendommens kjerne. Stikkord til en dobbeltforelesning ved HiST Alu 4.kl 28.9.99 |
157 G | 1999 | Tanker omkring lek og teologi |
6 A | 1999 | Toleranse og kristendom i barnehagene. Avisinnlegg Adresseavisen 27.4.99 |
156 A | 1999 | Underet unndrar seg naturvitenskapen |
163 A | 1998/2005 | Internettreferanser. Hvordan sitere fra kilder på Internett? |
119 U | 1998 | 10. Metodismen |
92 U,A | 1998 | 3. Det store bildet. Kirkefloraens tilblivelseshistorie |
153 G,F | 1998 | Aksept og etterlevelse. Noen tanker om etikk og moral |
82 A | 1998 | Bruk av internett til faglige oppgaver. Internett og nettleseren Netscape (noe foreldet) |
62 O | 1998 | Dåp i NT. En opplisting og gruppering av alle bibelsteder i NT som omtaler kristen dåp. |
23 U | 1998 | Et glimt av sekulariseringens historie i Norge |
103 D | 1998 | Hannes fruktkake |
155 G | 1998 | Innfallsvinkler til kristendommen |
145 O | 1998 | Kirkesamfunnenes tilblivelse. Skisma og årsaker |
33 U | 1998 | Metoder for etisk argumentasjon. Sammenstilling av noen metoder for etisk argumentasjon funnet i lærebøker. |
104 D | 1998 | Moltekake |
146 O | 1998 | Oppslagsord i konfesjonskunnskap |
1 V | 1998 | Påsken i Lego. Om bruk av Lego som pedagogisk virkemiddel i formidling av påskefortellingen (Fra Prismet 4/1998) |
9 V | 1998 | Refleksjoner rundt det nye kristendomsfaget i grunnskolen |
147 O | 1998 | Sammenligning av kirkesamfunnene. Etter Mollands og Smarts typeinndelinger |
52 U | 1998 | Tradisjoner i etikken |
4 V,U | 1998 | Undervisning og oppdragelse i et kirkehistorisk lys.. Antikken, Luther (mye), Comenius, Pestalozzi, Fröbel, Grundtvig. |
28 U | 1997 | -til de dannede blant dens foraktere. - om Friedrich Daniel Schleiermachers teologi |
75 A | 1997 | Barn og landskapet. En invitasjon til meningsutveksling |
24 V,U | 1997 | Den lutherske reformasjon |
91 V | 1997 | Et transportetisk problem belyst ut fra K. E. Løgstrups metafysikk. (Nesten identisk norskspråklig variant av ovenstående) |
89 V | 1997 | K. E. Løgstrup and the virtue of travelling. An attempt to illuminate an ethical conflict in transportation issues by applying the sensation metaphysics of K. E. Løgstrup |
20 U,A | 1997 | Kirkehistorie - et legitimt fag i førskolelærerutdannelsen?. Åpningsforelesning 4.9.97 i Kirkehistorie for Videreutdanning / fordypningsenheten K1 i Kristendom/etikk på DMMH. |
21 U | 1997 | Kristianiseringen av Norge i perioden 600-1050,. basert på biskop F. Birkelis forskningsresultater og forlesninger i 1980. |
26 U | 1997 | Reformasjonen i Danmark-Norge |
152 A,G | 1997 | Skandalen med Romeriksporten som sjelebot. Tanker omkring transportetikk i kjølvannet av lekkasjene i Romeriksporten |
44 U | 1996/2012 | Etikk i miniformat |
59 U | 1996 | Risiko |
87 U | 1996 | Teknologi og samfunn. Kort historisk riss av bakgrunnen for vår tids teknologiske samfunn |
88 V | 1995 | Secularizations, technology and computers. Essay om computerkulturen kan oppfattes som en type gnostisim, ut fra Eric Vogelins teorier om sekularisering |
53 T | 1994 | Tro og natur. En preken om de kristnes forhold til naturen |
60 A | 1988 | Johannes Åpenbaring. en lesehjelp |
27 U | 1985 | Galileo Galilei og kontroversen med kirken |
110 S | udatert | -Om den kristne frihet. Sitater fra Luthers verk med denne tittel |
22 S | udatert | Barnehagens formålsparagraf |
114 S | udatert | De 39 artikler |
165 O | udatert | Fagord |
19 K | udatert | Fascismen og nazismen. (resymé P.Aadnanes: Livssyn) |
16 K | udatert | Humanismen. (resymé P.Aadnanes: Livssyn) |
86 L | udatert | Hyper Text Marcup Language |
109 L | udatert | Lenker - katolske kirke |
100 O | udatert | Litt om meg selv |
18 K | udatert | Marxismen. (resymé P.Aadnanes: Livssyn) |
17 K | udatert | Naturalismen. (resymé P.Aadnanes: Livssyn) |
36 U | udatert | Noen etiske cases fra barnehagen. Øvingsoppgaver i etisk analyse |
14 K | udatert | Religion og livssynslære. (resymé P.Aadnanes: Livssyn) |
29 O | udatert | Religiøs toleranse i Norge. Noen årstall |
40 S,L | udatert | Stigmata. Kristis sårmerker. Mest lenker |
294 U | udatert | Tekstens utseende: ordformatering og tekstflyt (6). Tasteveiledning Word 2007 del 6 |
169 | udatert | test 2 |
298 U | udatert | Visningsmåter (10). Tasteveiledning Word 2007 del 10 |