Med mindre grad av selvstendighet eller originalitet enn fagartikler og andre artikler. Ofte punktmauskripter egnet for overhead o.l.
# Sjanger | �r | Tittel |
---|
333 U | 2021 | Teori i bacheloroppgaven o.l. |
330 U | 2017 | Generell kompetanse – ekspertise eller klokskap? Undervisbart?. Hvordan kan vi på DMMH tilrettelegge for at studentene tilegner seg generell kompetanse - ennå bedre enn vi gjør i dag? |
328 U | 2016 | Hva er kristendom? |
316 U | 2011 | IKT i barnehagen i et etisk og juridisk lys |
318 U | 2011 | Noen etiske utfordringer ved bruk av IKT i barnehagen |
291 U | 2010 | Basisferdigheter i taste- og musebruk (3). Tasteveiledning Word 2007 del 3 |
287 U | 2010 | Grunnleggende digital kompetanse. Forelesning for 3iktLL 26.8.2010 |
299 U | 2010 | Innholdsfortegnelse (11). Tasteveiledning Word 2007 del 11 |
283 U | 2010 | Kristen tro og høytider |
292 U | 2010 | Lagring og utskrift (4). Tasteveiledning Word 2007 del 4 |
296 U | 2010 | Lister, spalter, innrykk .m.m. i Word (8). Tasteveiledning Word 2007 del 8 |
288 U | 2010 | Menyer og knapper i Word 2007 (1). Tasteveiledning Word 2007 del 1 |
297 U | 2010 | Stavekontroll, rettelser og merknader (9). Tasteveiledning Word 2007 del 9 |
300 U | 2010 | Tasteveiledning Word 2007 - samlet |
289 U,L | 2010 | Tasteveiledning Word i 11 deler. Meny |
295 U | 2010 | Tekstbokser, tabeller og bilder (7). Tasteveiledning Word 2007 del 7 |
293 U | 2010 | Tekstens utseende: stil, font og størrelse (5). Tasteveiledning Word 2007 del 5 |
310 U | 2010 | Tiden. Undervisning i barnehagematematikk (3G 10.12.10) |
270 U | 2009 | Barns rett til åndelig utvikling |
272 U | 2009 | Billedbehandling med Photoshop CS2. Grunnleggende ferdigheter |
271 U | 2009 | Identitet og etnisitet |
273 U | 2009 | Rom og form i barnehagen. Matematikk med og for førskolebarn |
250 U | 2008 | Sjekkliste for mappeskriving |
49 U | 2007/2003 | Løgstrups etkk |
15 U | 2007/1998 | Religion, livssyn, toleranse og sekularisering. Mest om emnet i et historisk lys |
257 U | 2007 | Natursynet. Undervisning 2F (natur og friluftslinja) 22.11.07 |
248 U | 2006 | IKT i KRL |
174 U | 2005/2008 | Mappeskriving. Tips til mappeskriving |
205 U | 2005 | Etisk analyse |
94 U,A | 2004 | 4. Den ortodokse kirke |
171 U | 2004 | 6. Den evangelisk-lutherske kirke |
116 U,A | 2004 | 8. Den reformerte kirke |
63 U | 2004 | Egå-eimi-stedene i NT. Jesus tar i bruk Guds navn på en utilbørlig måte |
90 U | 2004 | Fra ensretting til mangfold og enhetsbestrebelser. Varianter av kristen tro og livstolkning, historisk og i Norge |
167 U | 2004 | Kalender |
170 U | 2004 | Kirkesamfunnene |
83 U,A | 2003 | 1. Innledning til konfesjonskunnskapen |
108 U | 2003 | 5. Den romersk katolske kirke |
113 U | 2003 | 7. Den anglikanske kirke. Church of England / The Anglican Community |
117 U,A | 2003 | 9. Baptismen |
111 U | 2003 | Den lutherske kirke |
96 U | 2003 | Den russisk-ortodokse kirke |
46 U | 2003 | Etikk og nettpedagogikk. Etiske aspekter ved bruk av Internett i pedagogisk sammenheng, særlig |
95 U | 2003 | Patriarkatene |
7 S,U | 2002 ca. | Rammeplan for barnehagen BFD Q-0903B 1996.. Utdrag fra kapitlet om religion og etikk i Rammeplanen av 1996 |
8 U | 2002 ca. | Rammeplan for barnehagen BFD Q-0903B 1996.. Kommentert |
144 U | 2001 | 11. Pinsebevegelsen |
45 U | 2001 | Etikk og IKT. forelesning 23.1.01 for lederkonferanse i Trøndelag Kompetansesenter, 27.9.01 for Læringssenteret |
67 U | 2001 | Jesus som historisk person og kirkens Kristus |
71 U | 2001 | Minner om den avdøde |
12 U | 2000 ca. | Ninian Smarts syv religionsdimensjoner. + en åttende |
54 U | 2000 | -Nekter å lære bort Allah-bønn. Yrkesetikk og etisk argumentasjon |
93 U,A | 2000 | 12. Økumenikk |
84 U,A | 2000 | 2. Krefter som fører til kirkesplittelse |
10 U | 2000 | Informasjonsteknologi i KRL-faget |
70 U | 2000 | Menneskesyn og frelse i kristen troslære |
69 U | 2000 | Sentrale emner i den kristne tro |
162 U | 2000 | Toleranse |
56 U | 2000 | Yrkesetikk. Strategier ved sammvittighetskvaler i yrkesutøvelsen |
47 U | 1999/2010 | Holdningsetikk |
64 U | 1999 | Det gamle testamente. Innledningsstoff |
48 U | 1999 | Holdningetisk metode. En tolkning av Ivar Asheims holdningsetiske metode |
42 U | 1999 | Hvordan tolke bibeltekster?. Hermnevtikk |
57 U,K | 1999 | KLOK, en modell for etisk argumentasjon. lansert av prof. J-O Hensriksen |
65 O,U | 1999 | Sentrale tekster i NT med tanke på å belyse kristendommens kjerne. Stikkord til en dobbeltforelesning ved HiST Alu 4.kl 28.9.99 |
119 U | 1998 | 10. Metodismen |
92 U,A | 1998 | 3. Det store bildet. Kirkefloraens tilblivelseshistorie |
23 U | 1998 | Et glimt av sekulariseringens historie i Norge |
33 U | 1998 | Metoder for etisk argumentasjon. Sammenstilling av noen metoder for etisk argumentasjon funnet i lærebøker. |
52 U | 1998 | Tradisjoner i etikken |
4 V,U | 1998 | Undervisning og oppdragelse i et kirkehistorisk lys.. Antikken, Luther (mye), Comenius, Pestalozzi, Fröbel, Grundtvig. |
28 U | 1997 | -til de dannede blant dens foraktere. - om Friedrich Daniel Schleiermachers teologi |
24 V,U | 1997 | Den lutherske reformasjon |
20 U,A | 1997 | Kirkehistorie - et legitimt fag i førskolelærerutdannelsen?. Åpningsforelesning 4.9.97 i Kirkehistorie for Videreutdanning / fordypningsenheten K1 i Kristendom/etikk på DMMH. |
21 U | 1997 | Kristianiseringen av Norge i perioden 600-1050,. basert på biskop F. Birkelis forskningsresultater og forlesninger i 1980. |
26 U | 1997 | Reformasjonen i Danmark-Norge |
44 U | 1996/2012 | Etikk i miniformat |
59 U | 1996 | Risiko |
87 U | 1996 | Teknologi og samfunn. Kort historisk riss av bakgrunnen for vår tids teknologiske samfunn |
27 U | 1985 | Galileo Galilei og kontroversen med kirken |
36 U | udatert | Noen etiske cases fra barnehagen. Øvingsoppgaver i etisk analyse |
294 U | udatert | Tekstens utseende: ordformatering og tekstflyt (6). Tasteveiledning Word 2007 del 6 |
298 U | udatert | Visningsmåter (10). Tasteveiledning Word 2007 del 10 |